Drodzy Rodzice!
W lutym oraz na początku marca realizowałam z dziećmi projekt edukacyjny „Animals Explorers”, podczas którego dzieci poznawały nazwy zwierząt żyjących w różnych środowiskach (zwierzęta polarne, zwierzęta egzotyczne, zwierzęta wiejskie, zwierzęta domowe).
W związku z obecną sytuacją, czyli przymusowym pobytem dzieci w domu, proponuję Państwu oraz dzieciom spędzenie kilku chwil
z językiem angielskim
Głównym celem niech będzie radość dzieci z możliwości wspólnego śpiewania, ilustrowanie ruchem tekstu piosenki oraz utrwalenie poznanych do tej pory piosenek oraz rymowanek w języku angielskim.
Poniżej podaje tekst znanej dzieciom rymowanki oraz linki do piosenek.
Życzę miłej zabawy oraz dużo uśmiechu!!!!
Olga Gruszczak
In the jungle in the tree (dzieci rysują oburącz w powietrzu drzewo, zaczynając od pnia)
there is a monkey* looking at me. (wyciągają kciuki i machają nimi)
Jumping up, (kierują kciuki w górę)
Jumping down, (kierują kciuki w dół)
Jumping, jumping all around. (rysują palcem kółeczka)
*there are two / three / four / five monkeys (w kolejnych powtórzeniach zwiększa się liczba małp, a dzieci pokazują odpowiadające im palce)
Podkład muzyczny:https://www.youtube.com/watch?v=JkiglO98YYo&pbjreload=10
„Down in the jungle"
Podkład muzyczny;
https://www.youtube.com/watch?v=dFiqiQlHPwU
Podkład muzyczny : https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk&t=3s
Podkład muzyczny: https://www.youtube.com/watch?v=03i5v1PS7P4&t=103s
Dodatkowe utwory znane dzieciom;
Podkład muzyczny: https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ
Podkład muzyczny: https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
Podkład muzyczny:
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
Drodzy Rodzice!
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć w przedszkolu chciałybyśmy zaproponować Wam różne materiały i aktywności, które możecie wykorzystać w domu z dziećmi.
Wszyscy dobrze wiemy, jak ważne jest teraz dbanie o higienę, ale dzieci często o tym zapominają lub myją ręce niedokładnie. Na pewno często teraz o tym rozmawiacie, więc mam nadzieję, że zaproponowane przeze mnie bajki, zabawy czy piosenki mogą się Wam przydać.
MYCIE RĄK
Załączam grafikę wraz z krótkim wierszykiem, która może być pomocna do dbania o czyste ręce.
Dzieciom zawsze spieszy się do zabawy, więc często myją ręce zbyt krótko i niedokładnie.
Aby im pomóc, możecie nauczyć się wierszyka (np. „Sio zarazki”), który będziecie mówić w trakcie czynności. Możecie też zaśpiewać piosenkę, np. 2 razy „Wlazł kotek na płotek”. Polecam również bajki i piosenki, które znajdziecie na youtube:
Fasolki: Mydło lubi zabawę: https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M
Bajubaju.tv: Higiena: https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A
Krótka bajka o myciu rąk: https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI
Umyć ręce : https://www.youtube.com/watch?v=LyrMNWZc6l4
Zachęcamy, aby rozmawiać z dziećmi o tym, co się teraz dzieje w związku z epidemią. Dzieciom z pewnością trudno jest zrozumieć obecną sytuację: dlaczego nie chodzimy do przedszkola, rzadziej wychodzimy z domu, nie odwiedzamy dziadków. Warto z nimi o tym rozmawiać i wyjaśniać, czym są wirusy i dlaczego się przed nimi bronimy. Dzieci, choć nie wszystko rozumieją, odczuwają również lęk i niepokój. Docierają do nich różne komunikaty: z rozmów, telewizji, wiadomości. Warto o tym rozmawiać i oswajać ich z tym tematem, żeby zmniejszać ich lęk i niepewność. Zachęcam do pobrania i wydrukowania bajki dla dzieci o koronawirusie – pomoże Wam ona porozmawiać z dziećmi na ten temat ich językiem, dowiedzieć się, co czują w związku z tą sytuacją oraz oswoić się z myślą o chorobie.
Możecie ją pobrać za darmo tutaj: https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_043dfd8a71d64cb78df2c51d21574e6b.pdf
Pamiętajcie, że powyższe propozycje są zupełnie dobrowolne i tylko dla chętnych, a najlepsze pomysły na zabawy mają Wasze dzieci
Opracowała – Justyna Mila